Whitepaper: Hoe zet je een livestream op, om in contact te komen met je doelgroep?
Speciaal voor het opzetten van een livestream is er een whitepaper. Al onze kennis, tips en voorbeelden als onderdeel van de arbeidsmarktcommunicatie zijn hierin verwerkt.
Een livestream is een online videostream dat live worden uitgezonden via internet. In deze coronatijd is een livestream een goed alternatief om je doelgroep te informeren. De maatregelen tijdens de coronacrisis dwingen ons tijdelijk tot een andere werkwijze. Door de beperking van fysiek contact en het moeten thuiswerken zijn er nieuwe (digitale) middelen nodig. Alle offline evenementen worden afgelast en inhousedagen/ voorlichtingsdagen kunnen geen doorgang vinden.
Een goed alternatief om je doelgroep te informeren is het opzetten van een online event in de vorm van een livestream. In dit document deelt het online marketingteam van UBR|Arbeidsmarkt een aantal tips om slim livestreams te organiseren, promoten, hosten en analyseren, in het kader van arbeidsmarktcommunicatie.
Bekijk ook de vlog: Wat wil je bereiken met een livestream?