Livestream opzetten om in contact te komen met je doelgroep

Een livestream is een online videostream dat live worden uitgezonden via internet. In deze coronatijd is een livestream een goed alternatief om je doelgroep te informeren. En daar zijn veel vragen over. Hier vind je tips om een livestream slim te organiseren, promoten, hosten en analyseren, als onderdeel van je arbeidsmarktcommunicatie.

De maatregelen tijdens de coronacrisis dwingen ons tijdelijk tot een andere werkwijze. Door de beperking van fysiek contact en het moeten thuiswerken zijn er nieuwe (digitale) middelen nodig. Alle offline evenementen worden afgelast en inhousedagen/ voorlichtingsdagen kunnen geen doorgang vinden.

“Vertaal nooit een offline event 1-op-1 door naar online event. Denk goed na over de live interactie die je wil laten plaatsvinden. En maak het event onderdeel van je communicatieplan” – Sheraz Kazmi, hoofdredacteur en online marketeer a.i. UBR|Arbeidsmarkt

Een goed alternatief om je doelgroep te informeren is het opzetten van een online event in de vorm van een livestream. Collega's uit het online marketingteam van Arbeidsmarkt hebben veel ervaring opgedaan met het online contact maken met doelgroepen, als onderdeel van de arbeidsmarktcommunicatie. We delen graag een aantal tips en een stappenplan.

Vlog: Wat wil je bereiken met een livestream?

Een livestream opzetten; het lijkt eenvoudig om te doen omdat er talloze platforms online beschikbaar zijn. Toch vereist het de nodige voorbereiding om dit communicatiemiddel optimaal in te zetten. Bekijk tips over wat je kunt bereiken met een livestream.

Bepaal goed welke waarde je livestream biedt voor je kijkers. Succesvolle livestreams hebben een specifiek thema, worden op het juiste platform gestreamd en hebben een goed script.

In deze video legt Sheraz Kazmi, hoofdredacteur en online marketeer a.i. uit wat je kunt bereiken met een livestream. Ook geeft hij tips hoe je een goede livestream opzet. 

Whitepaper: alle tips bij elkaar over hoe je een goede livestream opzet

Speciaal voor het opzetten van een livestream is er een stappenplan. Al onze kennis, tips en voorbeelden in het kader van de arbeidsmarktcommunicatie zijn hierin verwerkt.

Advies
Collega's uit het online marketingteam van UBR|Arbeidsmarkt hebben veel ervaring opgedaan met het online contact maken met doelgroepen, als onderdeel van de arbeidsmarktcommunicatie. Heb je vragen of wil je sparren hoe een livestream succesvol ingezet kan worden? Neem contact op met online marketingteam via socialmedia@werkenvoornederland.nl. 

Heeft deze informatie je geholpen?