Data-analyse

Data- en arbeidsmarktanalyse zijn sturingsinstrumenten om de arbeidsmarktcommunicatie, jobmarketing en employer branding te optimaliseren.

We onderscheiden hier verschillende analyses:

  • Effectanalyse: wat hebben de communicatie- en wervingsinspanningen opgeleverd?
  • Optimalisatie: waar kan de inzet bijgestuurd worden?
  • Input voor wervingsstrategie: hoe richten we het W&S proces in en waar werken we samen?
  • Hoe zien de verschillende doelgroepen eruit?

Om deze data inzichtelijk te maken heeft UBR Arbeidsmarkt de beschikking over verschillende analisten: web-analisten, online marketeers en arbeidsmarktspecialisten. Deze analisten focussen zich op data uit webverkeer, ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, trends in cijfers uit het CSO-platform. Ook evalueren zij wervingsresultaten van campagnes (aantallen en kwaliteit van sollicitaties, doorstroom) om overkoepelende analyses uit te voeren en input te vergaren voor o.a. recruiters en recruitmentmarketeers, projectleider Interne Mobiliteit, SSO’s, beleid, Workflow e.d.