Merkcampagne Rijksoverheid: nieuwe positionering en visuele stijl

De Rijksoverheid is een aantrekkelijke werkgever waar medewerkers in een dynamische omgeving werken aan diverse uitdagende opgaven. Werken bij de Rijksoverheid is werk dat ertoe doet, niet alleen voor je eigen carrière & privéleven, maar je ook doordat je werkt aan een beter Nederland.

De Rijksoverheid en haar onderdelen bieden bovendien een werkomgeving waar mensen zichzelf kunnen zijn en zichzelf veilig kunnen ontwikkelen. Deze elementen staan centraal in de nieuwe merkpositionering van de Rijksoverheid en haar onderdelen op de arbeidsmarkt.

Werken bij de Rijksoverheid, is werken voor Nederland.

Werkgeversmerk Rijksoverheid, overkoepelend thema, onze merkwaarden, onze belofte

Rationale

  • Werken bij de Rijksoverheid, is werken voor Nederland.
  • Voor de Nederlanders van nu en voor de generatie die nog komen gaat.
  • In teams van ervaren, getalenteerde en diverse mensen die samenwerken.
  • Waarbij het niet uitmaakt of je nu veel of weinig ervaring hebt.
  • Met elkaar, als één geheel zorgen wij voor een beter Nederland.

Visuele stijl

De huisstijl voor de arbeidsmarktcommunicatie moet inspirerend en herkenbaar zijn, passend bij de nieuwe positionering. De uitdagingen waren bovendien:

  • Aansluiten bij de rijkshuisstijl
  • Verschillend afzenderschap mogelijk maken
  • Flexibele toepassingsmogelijkheden
  • Verschillende soorten communicatie

De Rijksoverheid is als een mozaïek. Gebouwd uit individuele bouwstenen, maar krachtig door zijn eenheid. Een mozaïek is flexibel, lenig en heeft verschillende kleuren.

Daarnaast kan het altijd en overal toegepast worden om iedere denkbare vorm te realiseren.

Meer informatie over de achtergronden van de huisstijl is te vinden in het Merkhandboek Arbeidsmarktcommunicatie.

Meer informatie over de achtergronden van de tone of voice voor de Rijksoverheid-arbeidsmarkcommunicatie is te vinden in onderstaande link.