De Rijksoverheid wil een aantrekkelijke werkgever zijn waar medewerkers in een dynamische omgeving werken aan diverse uitdagende opgaven. Werken bij de Rijksoverheid is werk dat ertoe doet, niet alleen voor je eigen loopbaan en privéleven, maar ook omdat je werkt aan een beter Nederland.
Om dat waar te maken, werken we aan sterk werkgeversmerk: een aantrekkelijke werkgever zowel voor huidige als toekomstige collega’s. We doen dit via 2 campagnes die elkaar versterken:
- de interne campagne Doorstroom & Ontwikkeling, en
- de rijksbrede werkgeversmerkcampagne gericht op 5 schaarse beroepsgroepen.
Doorstroom en ontwikkeling
Met de campagne Doorstroom & Ontwikkeling vergroten we het bewustzijn rondom doorstroom & ontwikkeling onder rijksmedewerkers (binnen eigen functie, eigen organisatie, rijksbreed).
We stimuleren medewerkers om zelf de regie te pakken over hun loopbaan. Dat doen we door inspiratie, tips en praktische hulpmiddelen aan te bieden op IkwerkvoorNederland.nl
Beeld: © O&P Rijk
Ontdek jouw mogelijkheden
Elke dag pak jij de regie over je werk. Je zet jouw vakmanschap, aandacht en kennis in voor Nederland. Je draagt bij aan een duurzame, digitale en rechtvaardige samenleving.
Maar pak je ook de regie over jezelf? Zeker als er iets verandert in je werk. Misschien wil je leren, jezelf versterken of (her)ontdekken. Misschien een volgende of andere stap in je loopbaan? Een stap die past bij wat jij belangrijk vindt.
IkwerkvoorNederland.nl
Op IkwerkvoorNederland.nl vinden rijksmedewerkers alles wat ze nodig hebben voor hun loopbaan:
- Vacatures
- Tools en test om talenten te ontdekken
- Inspirerende verhalen van collega’s
- Tips om de volgende stap te zetten
Pak de regie over je loopbaan op IkwerkvoorNederland.nl
De campagnetekst luidt als volgt:
Elke dag pak jij de regie over je werk. Je zet jouw vakmanschap, aandacht en kennis in voor Nederland. Je draagt bij aan een duurzame, digitale en rechtvaardige samenleving.
Maar pak je ook de regie over jezelf? Zeker als er iets verandert in je werk. Misschien wil je leren, jezelf versterken of (her)ontdekken. Misschien een volgende of andere stap in je loopbaan? Een stap die past bij wat jij belangrijk vindt.
Beeld: © O&P Rijk
Rijksbrede werkgeversmerkcampagne gericht op schaarse functiegroepen
Naast het behouden van onze huidige medewerkers, willen we ook nieuw talent aantrekken. Daarom voeren we een rijksbrede arbeidsmarktcampagne gericht op 5 schaarse beroepsgroepen: ICT’ers, financieel specialisten, juristen, inspecteurs en inkopers.
In deze campagne staan 25 rijksmedewerkers centraal. Deze zogenoemde rijksfluencers komen zelf uit de 5 schaarse beroepsgroepen. Op LinkedIn delen zij hun persoonlijke verhalen over vakmanschap en de secundaire arbeidsvoorwaarden die zij waarderen.
Zo geven we de Rijksoverheid als werkgever op een authentieke en tastbare manier zichtbaarheid op de Nederlandse arbeidsmarkt.
Zo zegt een van de rijksfluencers:
‘Ik krijg de vrijheid om mijn werkplek en werktijden zelf te organiseren. Dat geeft ruimte om mij te focussen op kwaliteit.’
De kracht van ambassadeurs
Naast de rijksfluencers speelt ook intern ambassadeurschap een belangrijke rol. Het idee is dat zoveel mogelijk collega’s de campagne ondersteunen en onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroepen via LinkedIn.