Kevin Groen, functioneel applicatiebeheerder DVS

Autonomie. Dat vat voor Kevin Groen zijn werk bij O&P Rijk samen. En dat bevalt hem prima. ‘Je krijgt hier alle ruimte en vrijheid om je werk in te delen,’ vertelt hij. ‘Bovendien krijg je hier veel kansen om verder te ontwikkelen en door te groeien.’

En Kevin kan het weten, want hij is sinds de oprichting van het contactcenter al werkzaam bij O&P Rijk. Hier begon hij als medewerker contactcenter en werkte hier zowel op de 1e als de 2e lijn. Daar kwam op gegeven moment ook de 3e lijn bij. ‘Dit is de rol van skill expert, zoals we die nu kennen,’ licht hij toe. ‘Vanuit deze rol hield ik het overzicht en richtte ik me op het afstemmen van de werkprocessen op de systemen en vice versa.’ Dit bleek een schot in de roos, want enige tijd later maakt hij de overstap naar de afdeling Dienstverleningssystemen (DVS).

Deeltijdopleiding

Een studiebol is hij nooit geweest, maar om zichzelf binnen DVS verder te kunnen ontwikkelen startte hij vanuit O&P Rijk met de hbo-opleiding: Business, IT en Management. Tot zijn eigen verbazing beviel dit juist heel goed en studeerde hij cum laude af. ‘Tijdens het afstuderen merkte ik dat er veel behoefte was aan de begeleiding van studenten bij het uitvoeren van hun onderzoek. Ik heb aangeboden hierbij te helpen en na mijn afstuderen heb ik de kans gekregen om 1 dag per week les te geven aan 1e en 2e jaars deeltijdstudenten. Hierbij ligt de focus op het uitvoeren van onderzoek op de werkplek en het vertalen van de theorie naar waardevolle oplossingen voor een bedrijf.’

Waardering en vrijheid

Niet alleen voor de studenten is dit een goede combinatie, ook voor Kevin is dit het beste van 2 werelden. ‘Voor de klas zie je direct de waardering van de studenten. Bij O&P Rijk is er ook veel waardering vanuit de gebruikers, maar dat is minder zichtbaar. Voor de klas staan brengt daarentegen weer bepaalde uren en een vast programma met zich mee. Bij O&P Rijk heb ik juist veel vrijheid in het indelen van mijn werk. Daarbij ben ik heel blij dat ik de ruimte krijg om 1 dag in de week les te geven. De rest van mijn werkweek plan ik hier omheen.’

‘Je krijgt hier veel kansen. Het is aan jou om ze te pakken!’

Klantinteractie

Bij O&P Rijk zorgen Kevin en zijn collega’s er onder andere voor dat de hr-tool SAP, waar het contactcenter mee werkt, goed draait. ‘Alle chats, telefoongesprekken en e-mails van onze klanten komen hierin binnen en handelen we bij O&P Rijk via het af,’ vertelt hij. Daarbij heeft zijn team een belangrijke rol in de ontwikkeling van de klantinteractie. ‘We testen, zijn bezig met continu verbeteren en lossen verstoringen op. Daarmee dragen we bij aan de betrouwbaarheid, efficiëntie, klantgerichtheid en innovatie van de dienstverlening van O&P Rijk.’

Kevin heeft hiermee zijn ideale combinatie van werkzaamheden gevonden. ‘Zo zie je maar, er worden hier genoeg kansen gegeven. Het is aan jou om ze aan te pakken!’